Ribe Klatreklubs Historie

Klubben har eksisteret siden 1995. Klubbens formål er, at give medlemmerne mulighed for at dyrke klatresport, samt af formidle den sikkerhed og de færdigheder en sådan sport kræver.

Klubben er en lille og hyggelig klub med god atmosfære.

Ribe klatreklub holder til i Ribehallen ved Danhostel Ribe Vandrehjem, hvor vi har 10½ meter høje klatrevæge. Derudover har klubben bouldervægge med mulighed for klatring uden reb. I Kælderen har vi et såkaldt boulderrum som er et rum med greb på både vægge og loftet. Vi har en mindre skare af vægte til styrketræning samt løbebånd og spindings cykler. Du kan læse mere om både boulderrummet og væggen ved at klikke dig ind på siderne.

Klubben har gennem årende udvidet væggene flere gange og køber hvert år nyt udstyr.

Hold i dag

Følg med